| |
Vedtægter for Aalbæk Bådelaug.
§ 1 Navn og hjemsted:
Foreningens navn er Aalbæk Bådelaug, bomærket er en grøn vimpel med
Kandestedernes båke, sort i hvid cirkel. Foreningen er stiftet 5. marts 1976 og
hjemmehørende i Frederikshavn Kommune.
§ 2 Formål
Aalbæk Bådelaugs formål er at varetage medlemmernes interesser bl. a. ved:
- at virke for gode liggeforhold for medlemmernes både i havnen.
- at virke for gode vinteropbevaringsforhold.
- at sørge for gode havne- og klubhusfaciliteter.
- at styrke og fremme sammenholdet i klubben.
§ 3 Medlemmer:
Som aktive og passive medlemmer kan optages enhver, der ønsker at støtte Aalbæk
Bådelaug.
Medlemmerne er forpligtet til at overholde foreningens vedtægter og formål.
Kun aktive medlemmer har stemmeret, dog hvor et par er aktive og passive
medlemmer, har begge stemmeret.
Udmeldelse:
Udmeldelse kræver, at den sker skriftlig til foreningens kasserer med mindst 14
dages varsel til den 1. januar og at det pågældende medlem har betalt sit
kontingent til foreningen.
Eksklusion:
Bestyrelsen kan ekskludere et medlem når særlige forhold giver anledning dertil.
Bestyrelsens beslutning herom kræver dog absolut enighed.
Vedkommende medlem skal, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse, have haft
lejlighed til at fremføre sit forsvar, og vedkommende kan kræve spørgsmålet om
eksklusion afgjort på den førstkommende ordinære generalforsamling.
§ 4 Bestyrelse:
Bestyrelsen består af 5 medlemmer, valgt blandt de aktive medlemmer. Der vælges
desuden 2 suppleanter, der så vidt muligt deltager i bestyrelsesmøderne, dog
uden
stemmeret.
Bestyrelsen konstituerer sig umiddelbart efter generalforsamlingen, med valg af
formand, næstformand, kasserer og sekretær. Klubben tegnes af formanden. Ved
økonomiske dispositioner kræves dog underskrift fra både kasserer og formand.
Efter tur afgår og vælges 2 bestyrelsesmedlemmer i lige år, og 3 i ulige år.
Suppleanterne er på valg hvert år. Der vælges en revisor hvert år. Bestyrelsen
kan
efter behov ændre sin sammensætning.
Bestyrelsen kan efter behov nedsætte underudvalg.
§ 5 Generalforsamlingen:
Aalbæk Bådelaugs højeste myndighed er generalforsamlingen, der afholdes hvert år
i marts måned.
Indkaldelse til generalforsamling skal elektronisk tilsendes medlemmerne senest
14
dage før mødets afholdelse. Eventuelle forslag skal være bestyrelsen i hænde
senest
7 dage før mødet.
Forslag til bestyrelsesmedlemmer kan fremlægges på generalforsamlingen.
Dagsordenen skal indeholde følgende punkter:
1. Valg af dirigent.
2. Formandens beretning.
3. Kassereren aflægger regnskab.
4. Indkomne forslag.
5. Fastsættelse af næste års kontingent.
6. Valg (2/3 bestyrelsesmedlemmer, 2 suppleanter, 1 revisor).
7. Eventuelt
Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes med 2 dages varsel,
enten på begæring af mindst halvdelen af medlemmerne eller
bestyrelsen.
§ 6 Afstemning/ændringer:
Ændring af disse vedtægter kan ske på ordinær generalforsamling, når skriftlig
elektronisk forslag herom er udsendt sammen med dagsordenen. Alle afgørelser
træffes ved almindeligt stemmeflertal, undtagen eventuel nedlæggelse af Aalbæk
Bådelaug, hvor der kræves 2/3 majoritet blandt de fremmødte medlemmer.
Valg til bestyrelsen afgøres efter skriftlig afstemning ved almindeligt
stemmeflertal.
I tilfælde af stemmelighed foretages bundet omvalg mellem de kandidater, der har
fået flest stemmer. Er der stadig stemmelighed, afgøres valget ved lodtrækning.
Ved
fravær kan der stemmes ved hjælp af fuldmagt (max 2). I tilfælde af stemmelighed
i
bestyrelsen, er formandens stemme udslagsgivende.
Aalbæk Bådelaug, stiftet 5. marts 1976.
Således vedtaget på generalforsamlinger: marts 1997 med ændringer marts 1981,
1989, 1994 og januar 1996, 2013, 2016, 2017, 2019, 2022 og 2023.
Faste arrangementer:
Generalforsamling Marts.
Standerhejsning 1. lørdag i Maj.
Sensommertur 2. week-end efter skoleferien.
Standerstrygning 2. lørdag i November.
|